- Szczegóły
- Edyta Uchnast
- Kategoria: News
Realizacji projektu Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Nauka w plecaku-wirtualne podróże” tym razem zaangażowała się klasa 7.
Wielkimi krokami zbliżają się wakacje, toteż postanowiliśmy podróżować wzdłuż linii brzegowej Bałtyku. Przygotowaliśmy na dużym brystolu kontury linii brzegowej Bałtyku od Mierzei Wiślanej aż po wyspy Wolin i Uznam. Przygotowaliśmy napisy z nazwami bałtyckich portów. Nie brakło typowych dla nadbałtyckiej, północnej Polski ilustracji latarni morskich, różnego rodzaju statków oraz stoczni. Całość uzupełniły nadbrzeżne elementy marinistyczne Najważniejsze, że udało nam się je bardzo starannie powycinać, umieścić na naszej mapie. Teraz już wszyscy uczniowie klas 7 rozpoznają kontury linii brzegowej. Potrafią wskazać porty oraz określić ich położenie. Przy okazji realizacji tej części projektu powtórzyliśmy zasady bezpieczeństwa podczas pobytu nad morzem.
Było sporo zabawy, która oprócz nauki uczy współdziałania w zespole, i pomaga w realizacji zadań w grupach. Materiały edukacyjne, które uczniowie wykonywali samodzielnie pomogły im zapamiętać i utrwalić zdobyte informacje.
- Szczegóły
- Magdalena Palka, Anna Skuza
- Kategoria: News
Dnia 13.05 pogoda nam dopisała!
W związku z tym Pani Ania i Pani Magda w ramach zajęć biblioteczno- świetlicowych zorganizowały wyjście, którego motywem przewodnim były symbole Katowic. Klasa 6 podążała szlakiem głównych symboli Katowic integrujac się ze sobą. Dzieci zobaczyły Spodek, gmach NOSPR-u oraz odwiedziły główną siedzibę Uniwersytetu Śląskiego. Na szlaku nie zabrakło także ciekawostek architektonicznych. Te zajęcia były wstępem do omówienia najważniejszych legend i opowieści śląskich.
- Szczegóły
- Edyta Uchnast
- Kategoria: News
Międzynarodowy Projekt Edukacyjny zaprowadził nas na antypody, do Australii. Projekt „Nauka w plecaku” realizowany jest w naszej szkole już drugi rok i ma za zadanie budzić ciekawość poznawczą uczniów. Rozwija również ich wyobraźnię, pobudza do twórczego myślenia. Nie bez znaczenia jest to, iż kształtuje postawę otwartości i prowadzi przez meandry geografii, przyrody, specyfiki życia mieszkańców różnych części świata.
Zespół uczniowski klasy 8 bardzo aktywnie uczestniczył w realizacji projektu. Teraz już - bez trudu - uczniowie są w stanie wskazać na mapie i globusie Australię oraz wymienić cechy charakterystyczne tego kontynentu. Omówiono pustynny obszar z Australii, klimaty kontynentu i wielkie miasta. Najciekawsze były jednak endemiczne zwierzęta: kangury, emu, koale, dziobaki, psy dingo, kiwi. Nie pominięto historii dawnych plemion zamieszkujących terytorium Australii. Na ogromnej konturowej mapie zmieściliśmy flagę utrwalając tym samym to, iż Australia to kontynent a zarazem państwo. Wszyscy obecni uczniowie angażowali się w pracę. Cieszymy się, że kolejny etap projektu już za nami.
- Szczegóły
- Magdalena Palka
- Kategoria: News
Na dzisiejszych zajęciach świetlicowych nasi uczniowie dowiedzieli się na czym polega i jak powstaje zjawisko tęczy.
Wstępem do zajęć było wspólne słuchanie, a następnie omówienie wiersza "Deszczyk".
Dzieci rozwiązały zagadkę o tęczy, omówiły wraz z nauczycielem ułożenie kolorów na łuku tęczy. Podsumowaniem zajęć była praca plastyczna z wykorzystaniem bibuły. Wszyscy byli aktywni i zaangażowani podczas wykonywania zadań.
Brawo świetliczaki!
- Szczegóły
- Beata Musiał
- Kategoria: News
Kwiecień rozpoczął się wieloma atrakcjami. Przede wszystkim piękna pogoda sprawiła, że spędzaliśmy dużo czasu na boisku szkolnym, spacerach a nawet na pobliskim placu zabaw.
Byliśmy w Kinie Kosmos na warsztatach sensorycznych i projekcji filmu Katak. Podwodna przygoda. Film był o małej białusze arktycznej, innej, bo szarej, ale bardzo dzielnej. Film zainspirował nas do wykonania prac na szkolny konkurs Zaczarowany świat wody. Nasze prace dotyczyły tego, co dzieje się pod powierzchnią oceanu. A właśnie okazało się, że Maks Sz. zajął w tym konkursie II miejsce. Gratulujemy kolego!
Warsztaty w Kinie Kosmos też były inspirujące, szczególnie w sztuce robienia bałaganu. Robiliśmy na nich morskie gniotki z ogromną ilością brokatu i takie z mąką. Nie udało się tego mącznego Armagedonu uwiecznić na zdjęciach, bo wszędzie była mąka. Działo się!
W kolejnym tygodniu odwiedziliśmy Centrum Handlowe Silesia i tam uczestniczyliśmy w warsztatach ekologicznych i wystawie przyrodniczej. Dotykaliśmy, widzieliśmy i słyszeliśmy zwierzęta leśne oraz rośliny występujące w polskich lasach. Dostaliśmy czapki podróżnika i dzięki nim staliśmy się prawdziwymi odkrywcami przyrody. Po zastanowieniu, to brakowało tylko zapachu lasu i moglibyśmy tę wyprawę zaliczyć do leśnej wędrówki.
Realizując różne zadania specjalne cały czas uczyliśmy się oczywiście. Poznawaliśmy nowe rzeczy, ale też konsekwentnie powtarzaliśmy wszystko to, czego się już nauczyliśmy.
Napisaliśmy i samodzielnie wykonaliśmy kartkę dla chorego kolegi. To była duża kartka z pozdrowieniami, bo tak dużo zdrowia życzymy Szymonowi. Mamy nadzieję, że chociaż trochę poprawiliśmy mu humor w tym trudnym dla niego czasie. Trzymamy kciuki za Szymona i jego powrót do zdrowia.
Wzięliśmy również udział w akcji organizowanej przez uczniów Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 154 w Warszawie Podróże po kulturze. Nasza rola polegała na tym, że wysłaliśmy do organizatorów akcji widokówkę z panoramą Katowic, oczywiście dołączyliśmy do widokówki moc katowickich pozdrowień. Ważne jest również to, że musieliśmy odwiedzić pocztę i samodzielnie kupić znaczek. Naturalnie i z tego zadania wywiązaliśmy się doskonale.
Zrealizowaliśmy zadania w ramach programów edukacyjnych: Kreatywne prace plastyczne i Gramy Zmysłami. Nie zapomnieliśmy również o ważnych dniach, szczególnie tych dotyczących naszej planety. W Dzień Ziemi omówiliśmy zasady ochrony przyrody, które możemy samodzielnie przestrzegać. Wykonaliśmy też prace plastyczne przedstawiające piękne zakątki na naszej planecie oraz Ziemię w przestrzeni kosmicznej. Odbyliśmy również fascynującą dyskusję na temat tego, czy w kosmosie są kosmici. Na pewno są.
Nie przegapiliśmy Dnia Książki, czytaliśmy, więcej niż zwykle, i zrobiliśmy zakładki do książek dla rodziców, odwiedziliśmy również pobliskie księgarnie z książkami dla dzieci. Nawet kupiliśmy coś nowego do czytania.
Pod koniec kwietnia przypominaliśmy sobie symbole narodowe oraz poznawaliśmy legendy, zabytki i ważne budowle w miastach przez które płynie Wisła, największa z polskich rzek.
Kwiecień szybko minął i właśnie się zorientowaliśmy, że już nie dużo czasu zostało do końca roku szkolnego. Nie pozostało nam nic innego, jak czekać na kolejne atrakcje i oczywiście wakacje!
- Szczegóły
- Edyta Uchnast
- Kategoria: News
Szkolny konkurs plastyczny pt „Zaczarowany świat wody” , odbył się w naszej w nawiązaniu do Światowego Dnia Wody PAH. Jego celem było kształtowanie wrażliwości artystycznej, rozbudzenie świadomości ekologicznej wśród uczniów oraz uświadomienie konieczności oszczędzania wody.
Zadanie konkursowe pozostawiło młodym twórcom szerokie pole do popisu. Każdy chętny uczeń mógł wykonać pracę zgodnej z tytułem konkursu, z zastosowaniem dowolnej techniki plastycznej. Mogły to być morskie głębiny czy piaszczyste plaże, wypoczynek nad rzeką czy jeziorem ale również zwierzęta i rośliny wodne. Wszystko zależało od inwencji artystycznej naszych uczniów. Praca „Zaczarowany świat wody” pobudziła w uczestnikach wyobraźnię twórczą i ekspresję plastyczną.
Jury konkursowe długo zastanawiało się nad wyborem laureatów. Nie było to łatwe.
Przyznano nagrody:
I miejsce Dawid Miśta
II miejsce Maksymilian Szota
III miejsce Franciszek Bocionek
Wyróżnienia indywidualne otrzymują: Damian Grymel, Polina Yemelianova, Kamil Uroda, Natalia Nowak
Wyróżnienia klasowe przyznano klasie: 2a, 3b oraz 6 ZET
Serdecznie dziękujemy za tak liczny udział w konkursie.
- Szczegóły
- Edyta Uchnast
- Kategoria: News
Ostatniego dnia kwietnia klasy 3 a i 3 b spotkały się na wspólnych patriotycznych lekcjach. Postanowiliśmy wspólnie wzbogacić naszą wiedzę na temat majowych świąt oraz symboli narodowych związanych z naszym państwem. Podczas zajęć ustalaliśmy wspólnie jak należy rozumieć słowa: Polska, Polak czy patriotyzm i obywatel. Przypomniano, iż symbole narodowe to godło, hymn i flaga.
Po obejrzeniu filmów dla klas młodszych, o majowych świętach staraliśmy się zapamiętać jak najwięcej aby następnie rozwiązać Quiz o Polsce. Poszło nam całkiem dobrze. Większość uczniów odpowiadała prawidłowo a zarazem bardzo spontanicznie na zadawane pytania, toteż w klasie zrobiło się dość głośno. Każdy bowiem chciał wykazać się swoją wiedzą!
Podsumowaniem zajęć była praca plastyczna. Wykonywana grupowo. Postawiono na współdziałanie w zespole, zgodny podział pracy. W ruch poszły nożyczki, kleje, bibuła oraz mazaki. Nasze prace były oczywiście w biało-czerwonych barwach aby jeszcze raz podkreślić i utrwalić sobie jakie dla nas mają znaczenie majowe święta: Święto Pracy, Święto flagi oraz Święto Konstytucji.
- Szczegóły
- Magdalena Palka
- Kategoria: News
Z okazji Dnia Książki Świetlica szkolna zamieniła się w mini bibliotekę. Zorganizowaliśmy wystawę książek, wykonaliśmy kolorowe zakładki i rozwiązywaliśmy zagadki słowne dotyczące ulubionych bajek. Starsi uczniowie czytali fragmenty wybranych książek młodszym dzieciom. Dzień taki jak ten pozwolił uczniom poznać wartości jakie ukryte są w literaturze. Poniżej fotorelacja.
Strona 11 z 74