Udział w Międzynarodowym Program Edukacyjnym tym razem zaprowadził nas w wiele ciekawych regionów naszego kraju. Program „Nauka w plecaku” pomógł uczniom  poznać i utrwalić ciekawostki naszego kraju w miastach, miasteczkach. Praca z mapą, mapkami konturowymi, planszą na grubym kartonie z herbami miast oraz pocztówkami. Wirtualna podróż podzielona była na etapy i zrealizowana została w lutym i marcu. W wirtualną podróż wybrała się klasa 7 oraz dodatkowo na prośbę uczennicy Zuzia z klasy 8. Pracowaliśmy z mapą fizyczną oraz rozkładaną mapą, na grubym kartonie, gdzie widniały nazwy miast. Nasze zadanie nie było łatwe. Podczas pierwszej transzy trzeba było odszukać region, odczytać nazwy miast i umieścić na specjalnie przygotowanych przylepcach (rzepach) herby miast pod ich właściwymi nazwami. Na drugim spotkaniu losowaliśmy pocztówki i po odczytaniu nazwy określaliśmy położenie danej miejscowości i układaliśmy pocztówki na mapie fizycznej Polski. Uczniowie poradzili sobie bardzo dobrze, choć czasem potrzebowali niewielkiej podpowiedzi.  Wszyscy pracowali zgodnie w grupie, pomagali sobie. Program „Wirtualne podróże” znacząco wpływa na rozwój czynnego słownictwa uczniów,  rozwija samodzielność w działaniu oraz doskonali ich umiejętność pracy z mapą.

 

 

 

 

W marcowym kalendarzu szkolnym pojawiają się co roku dwa ważne dni: 12-go marca obchodzimy Dzień Matematyki, a dwa dni później przypada Dzień Liczby "Pi". Uczniowie naszej szkoły również świętowali ten dzień, a raczej tydzień, biorąc udział w różnych zabawach i konkursach. rozwiązywali zadania matematyczne na monitorze multimedialnym jak i przy stolikach m.in.: magiczne kwadraty, trójkątne trymino, sudoku – obrazkowe i figury geometryczne, rozwijając swoje umiejętności i logiczne myślenie. Szukano też wyjścia z pokoi zagadek w Matematycznych Escape Roomach wykorzystując platformę genially.pl .

Ponadto uczniowie poznawali historię liczby Pi, rywalizowali w zawodach klasowych przygotowanych specjalnie na ten dzień w dużej mierze związanych właśnie z liczbą Pi, układali wyrazy z cząstką Pi oraz  spiralę cyfr rozwinięcia „Ludolfiny”.

Podczas świętowania odbyły się dwa konkursy:

- konkurs matematyczny „Wielcy matematycy i ich zagadki”, zwycięzcami zostali:

I m. – Wioletta kl. VII

II m. – Dominik kl. VII i Joanna  kl. VIII

III m. – Patrycja kl. V

- konkurs gry logicznej „Block Blast”,

1. Zwycięzcami w kategorii SUPER GRACZ zostali:

I m. – Julia kl. V

II m. – Arkadiusz kl. VII

III m. – Zuzanna kl. VIII

2. Zwycięzcy klas młodszych:

I m. – Adam B. kl. V

II m. – Patrycja kl. V

III . – Julia kl. V

3. Zwycięzcy klas starszych:

I m. – Arkadiusz kl. VII

II m. – Wioletta kl. VII

III m. – Zuzanna kl. VIII

                             Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

Dzień matematyki został stworzony po to, aby dać uczniom trochę odmiany  w nauce matematyki. Udział w grach i zabawach matematycznych ma na celu pokazać inną stronę tej nauki, że  matematyka może być przyjemna i dawać radość.

 

Ogólnopolski Program „Zdrowo jem- więcej wiem” jest objęty honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Narodowego Instytutu Zdrowia. To już 15 edycja, natomiast w naszej szkole realizowany jest po raz trzeci.  Najważniejszym celem  programu jest promowanie postaw prozdrowotnych. Rozumienie i stosowanie w praktyce zasad zdrowego odżywiania, a także zdobywania wiedzy na temat produktów służących zdrowiu i prawidłowemu rozwojowi młodego człowieka. Nie pominięto również i tego, iż w profilaktyce zdrowotnej żywienie i aktywność fizyczna powinny zawsze iść w parze.

Klasy 1a i 1b zrealizowały program dwuetapowo. Na wspólnych zajęciach w styczniu i w marcu. Za każdym razem podczas naszych działań  było aktywnie, zdrowo ciekawie i bardzo smacznie. W styczniu wykonano sałatkę owocową a w marcu kolorowe kanapki. Nie brakło degustacji. Smakowało! Uczniowie obu klas pracowali zgodnie, przy naszych przedsięwzięciach, zdobywali nową wiedzę. Było kolorowo i pysznie.  

 

 

Międzynarodowy Projekt Edukacyjny zaprowadził nas w marcu 2025 wyjątkowo daleko - do Australii. Projekt „Nauka w plecaku” realizowany jest w naszej szkole już trzeci rok. Niezmiennie ma za zadanie budzić ciekawość poznawczą uczniów. Rozwija również ich wyobraźnię, pobudza do twórczego myślenia. Nie bez znaczenia jest to, iż kształtuje postawę otwartości i prowadzi przez geograficzne meandry, pokazując ciekawostki różnych stron świata.

Uczniowie klasy 4b  na zajęciach z kreatywności aktywnie uczestniczyli w realizacji projektu. W klasie zapanował twórczy zapał, ale i lekki twórczy nieład, bowiem wycinaliśmy, naklejaliśmy, kolorowaliśmy . Pracowaliśmy z mapą i globusem. Uczniowie klasy 4b bez trudu są już w stanie wskazać na mapie i globusie Australię. Starają się wymienić cechy charakterystyczne tego kontynentu. Omówiono pustynny obszar Australii, klimat kontynentu. Najciekawsze były jednak endemiczne zwierzęta: kangury, emu, koale, dziobaki, psy dingo, kiwi. Na brystolu, na ogromnej konturowej mapie zmieściliśmy flagę utrwalając tym samym to, iż Australia to kontynent a zarazem państwo. Kolejny etap projektu już za nami, cieszymy się, bowiem  uczniowie chętnie angażowali się w pracę.

 

 

Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI) to międzynarodowa inicjatywa, której celem jest promowanie bezpiecznego i świadomego korzystania z Internetu. W 2025 roku przypadał 11 lutego, a nasza szkoła – jak co roku – zgłosiła swoją inicjatywę obchodów.

Z tej okazji przez cały miesiąc luty na zajęciach oraz lekcjach informatyki realizowane były rożne przedsięwzięcia związane z tą tematyką. W klasach IV - VIII uczniowie utrwalili zasady bezpiecznego korzystania z Internetu oraz prawa i obowiązki obowiązujące w sieci. Zdobywali wiedzę i umiejętność krytycznej oceny pozyskanych informacji; poznali pojęcia manipulacji, dezinformacji, postprawdy, fake newsy. W młodszych klasach uczniowie oglądali filmy i spoty dotyczące bezpieczeństwa w sieci Internet, wyjaśniali czym jest cyberprzemoc, hejt, do czego doprowadzają niewłaściwe zachowania w sieci. Uczyli się jak reagować i przeciwdziałać złym zachowaniom w sieci.

Uczniowie klas V-VIII brali udział w lekcji online - Przemoc i cyberprzemoc rówieśnicza– jak ją rozpoznać i jak reagować?, a uczniowie klas III – IV -  Sieciakowa lekcja „Kto jest po drugiej stronie?”.

Na podsumowanie lutowych wydarzeń został zorganizowany konkurs plastyczny – „Wirus komputerowy 3D”. Laureatami zostali:

I m. – Maksymilian, Maksymilian, Wojciech, Brajan – kl. IIaA

II m. – klasa V i i klasa VIII

III m. – Józef – kl. IIIA

Udział w Dniach Bezpiecznego Internetu był niezwykle wartościowym doświadczeniem. Zdecydowanie warto kontynuować takie inicjatywy, aby jeszcze bardziej zwiększać świadomość na temat bezpieczeństwa w Internecie oraz promować odpowiedzialne korzystanie z technologii.

W dniu 7 lutego w naszej szkole odbyła się prelekcja zorganizowana przez lokalną jednostkę policji, której celem było zwiększenie świadomości uczniów na temat zagrożeń, jakie mogą napotkać podczas ferii, oraz przekazanie praktycznych wskazówek dotyczących ich unikania. Policjanci, pani sierż. Roksana Walica oraz pan sierż. Arkadiusz Majcherczyk, podzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem, aby ferie były czasem radosnym i bezpiecznym.

Spotkanie rozpoczęło się od przedstawienia przez policjantów najważniejszych zasad bezpieczeństwa, które każdy uczeń powinien znać, spędzając ferie. Funkcjonariusze zwrócili uwagę na konieczność zachowania ostrożności podczas zabaw na śniegu, takich jak jazda na sankach czy nartach. Podkreślili, jak ważne jest korzystanie z odpowiedniego sprzętu oraz nawierzchni dostosowanej do rodzaju aktywności. Kolejnym ważnym punktem było omówienie zasad bezpiecznego korzystania z internetu. Policjanci podkreślili, że nawet podczas ferii nie należy zapominać o właściwych zachowaniach w sieci, aby uniknąć niebezpieczeństw związanych z niewłaściwym korzystaniem z mediów społecznościowych. Na zakończenie uczniowie mieli możliwość zadawania pytań oraz dzielenia się swoimi doświadczeniami. Policjanci chętnie odpowiadali na wszystkie wątpliwości, co przyczyniło się do jeszcze większej interakcji i zaangażowania młodych uczestników.

Mamy nadzieję, że uczniowie będą pamiętać o przekazanych wskazówkach i spędzą ferie w sposób bezpieczny i odpowiedzialny. Dziękujemy funkcjonariuszom Policji za ich czas i zaangażowanie!

 

 

Przed feriami zimowymi obchodziliśmy  świetlicowe Walentynki. Przypomnieliśmy sobie, jak ważne jest pielęgnowanie przyjaźni i dbanie o nią każdego dnia.

W Walentynki pamiętamy o wszystkich wyjątkowych osobach

 w naszym życiu. 

Z tej okazji wykonaliśmy pieczątki w kształcie serca, układaliśmy mozaiki. Motywem przewodnim dzisiejszych zajęć było właśnie serduszko, które ma nam przypominać o tym, co dla nas istotne.

Nasza innowacja plastyczna " 4 Pory Roku" nabrała rozpędu. Wykonaliśmy wiele prac technicznych i plastycznych w zimowym klimacie.  Poznaliśmy wiele ciekawych technik pracy np. malowaliśmy kredą, farbami, pastelami. Wyklejaliśmy też szablony różnymi materiałami.  Utrwaliliśmy wiadomości dotyczące barw. Wkrótce rozpoczną się ferie zimowe podczas których będzie mnóstwo czasu na kreatywne zabawy z kolorami wraz z naszymi bliskimi.