W czerwcu odbyły się kolejne zajęcia przybliżające tematykę fotografowania. Tym razem uczniowie klasy siódmej, uczyli się jak wykonać portret oraz zdjęcia postaci.
Zajęcia odbyły się w ramach programu "Laboratoria przyszłości".
W grudniu, po raz kolejny odbył się cykl poświęcony nauce programowania z grą edukacyjną Scottie Go! Edu.
Uczniowie pod kierunkiem nauczyciela, zaprojektowali i wydrukowali klocki rytmiczne wyposażone w magnesy. Są one pomocą dydaktyczną, przydatną na lekcjach muzyki. Od teraz, nie musimy ich rysować na tablicy:-)
Od początku września 2022 roku w szkole realizowane są zajęcia z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych i sprzętu zakupionego w ramach projektu "Laboratoria Przyszłości". Udział w programie wpływa na rozwój kompetencji twórczych uczniów, myślenie matematyczne, wnioskowanie i kojarzenie. Zastosowanie zakupionego sprzętu pozwala uczniom wykorzystywać wiele zmysłów w tym samym czasie (wzrok, słuch), dzięki czemu łatwiej uczą się i zapamiętują.
Aparat fotograficzny zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości bardzo zainteresował uczniów. Podczas zajęć technicznych oraz informatyki, poznali budowę aparatu, dowiedzieli się o jego parametrach technicznych i zapoznali się z jego podstawową obsługą oraz zaplanowali sposoby wykorzystywania go na zajęciach lekcyjnych i uroczystościach szkolnych. Również w uroczystościach szkolnych i na lekcjach muzyki wykorzystywany był mikrofon.
Nasza szkoła w ramach programu posiada 10 zestawów gry Sottie Go! Edu oraz 2 roboty – Photon. Zestawy gier jak i zabawa z robotem Photon były idealnym wstępem do nauki programowania, aby uczniowie mogli lepiej zrozumieć język programowania- Scratch.
Uczniowie poszerzali swoje kompetencje techniczne biorąc udział w zajęciach, podczas których powstawały z wykorzystaniem lutownicy elektroniczne przedmioty np. świecąca choinka czy kostka do gry, wykorzystując drukarkę 3D projektowali i drukowali różne przedmioty użytkowe, postaci, serduszka, koniczynki. Uczyli się określać problem, wymyślać rozwiązania oraz testować i modyfikować prototypy, aby ulepszyć pomysły. Zdobywali umiejętność obserwacji poprzez zbieranie danych o problemie i modyfikowanie rozwiązania tak, aby spełniało potrzeby innych, ponadto uczyli się współpracować w grupie.
Były również prowadzone zajęcia kulinarne podczas, których uczniowie samodzielnie przygotowywali różnego rodzaju posiłki, piekli ciasta, pierniki, smażyli naleśniki, racuchy.
Korzyści z Laboratoriów Przyszłości:
Z perspektywy szkoły i nauczyciela:
- Sfinansowanie nowoczesnego wyposażenia - nie tylko wymaganego, ale również dodatkowego, wskazanego przez szkołę.
- Nowe technologie i eksperymenty, ułatwiające przekazywanie wiedzy.
- Wsparcie w realizacji podstawy programowej, prowadzeniu kół zainteresowań i zajęć dodatkowych.
- Rozwój merytoryczny nauczycieli. Sfinansowanie nowoczesnego wyposażenia – nie tylko wymaganego, ale również dodatkowego, wskazanego przez szkołę.
Z perspektywy rodzica i ucznia:
- Zwiększenie zainteresowania dziedzinami technicznymi i ścisłymi;
- Popularyzacja rozwiązań i umiejętności praktycznych, połączenie zdobywania wiedzy z przygodą;
- Odkrywanie i rozwój talentów oraz inwestycja w lepszą przyszłość młodych
Zakupiony sprzęt odpowiada naszym potrzebom i wykorzystywany jest w realizacji podstawy programowej, na zajęciach rewalidacyjnych, zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych jak również w przygotowaniach do konkursów.
Na stronie szkoły została umieszczona informacja o przystąpieniu szkoły do programu.
Również na stronie szkoły, wg wymagań umieszczane były co najmniej jedne zajęcia na miesiąc realizowane z wykorzystaniem sprzętu.
Od 1 stycznia 2023 r. szkoła ma bezpłatny dostęp do platformy edukacyjnej Skriware, która wspiera pracę nauczycieli. Na platformie są udostępnione m.in. gotowe scenariusze zajęć, webinary, prezentacje multimedialne. Materiały te mogą być pomocne w przeprowadzeniu lekcji z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, w tym sprzętu zakupionego z programu „Laboratoria Przyszłości”.
Zakupiony sprzęt odpowiada naszym potrzebom i wykorzystywany jest w realizacji podstawy programowej, na zajęciach kulinarnych, rewalidacyjnych jak również w przygotowaniach do konkursów.
Na dodatkowych zajęciach w ramach programu UNICEF z udziałem uczniów klas 5 i 7 zostały zaprojektowane koniczynki na szczęście dla uczniów klasy 8. Wydrukowaliśmy je na drukarce FlashForge Adventurer 3, zakupionej w ramach Laboratoria Przyszłości, a następnie zostały pomalowane na kolor zielony. Koniczynki zostały wręczone przed egzaminem ósmoklasisty. #laboratoriaprzyszłości
Kolejny zrealizowany mini projekt w ramach Laboratorów przyszłości objął jednocześnie trzy aktywności: lutowanie elektronicznych podzespołów na płytce montażowej, projektowanie w Thinkercad oraz wydruk 3D. Uczniowie klasy siódmej i ósmej, z pomocą nauczycieli techniki oraz informatyki, wykonali elektroniczną kostkę do gry, do której następnie zaprojektowali oraz wydrukowali na drukarce 3D obudowę.
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z projektu.
Nasi uczniowie po raz kolejny wzięli udział w warsztatach w ramach programu Laboratoria przyszłości. Tym razem doskonalili umiejętność posługiwania się lutownicą. Efektem ich pracy jest elektroniczna kosta do gry "wyrzycająca" losowo oczka od 1 do 6. Na kolejnych zajęciach zaprojektujemy obudowę do kostki i wydrukujemy ją na drukarce 3D.
Zapraszamy do fotorelacji.
Podczas zajęć rewalidacyjnych uczniowie klasy 6 zapoznali się z grą edukacyjną do nauki programowania Scottie Go!. Za pomocą kartonowych klocków uczniowie sterowali głównym bohaterem gry – Scottiem – oraz wybranymi obiektami w grze. Za pomocą telefonu i aplikacji Sottie Go! Edu pokonywali kolejne misje. Podczas gry doskonalili umiejętność logicznego i analitycznego myślenia, rozwijali intuicję algorytmiczną oraz rozwiązywali skomplikowane problemy.
Kto pamięta ze swojej szkoły stare lutownice i toporny sprzęt, którym 15 minut łączyliśmy dwa kabelki i wszyscy byli poparzeni:-))). Zapomnijcie o tym. Dzięki zakupionym w ramach "Laboratoriów przyszłości" stacjom lutowniczym, uczniowie klas siódmych i ósmych mieli możliwość zapoznania się z techniką lutowania na nowoczesnym sprzęcie. Najpierw naprawialiśmy stare kable do szkolnego sprzętu nagłośnieniowego a potem pierwsza w życiu płytka drukowana oraz diody, rezystory, kondenstory i tranzystory. Wkrótce zapalą sie pierwsze lampki na choince:-)
Podczas zajęć plastycznych uczniowie wykorzystali zielone tło (czyli znaną z gal i premier- tzw. ściankę dla fotoreporterów) do nauki robienia pierwszych zdjęć aparatem fotograficznym zakupionym dla szkoły z programu LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI. Zielone tło fotograficzne to bardzo przydatne akcesorium. Chroma Key (Green Screen) to technika obróbki obrazu, polegająca na zamianie tła w jednolitym kolorze na dowolny obraz. Technika Chroma Key, czyli zielone tło fotograficzne w akcji jeszcze nie raz będzie wykorzystywane w naszej szkole.
W minionym tygodniu, uczniowie klasy V i VII lekcje plastyki spędzili w szkolnej sali, która chwilowo zmieniła się w pracownię fotograficzną. Podczas zajęć po raz pierwszy wykorzystaliśmy cyfrowy aparat fotograficzny ze statywem zakupiony dla szkoły z programu LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI.
Podczas uroczystej akademii z okazji Święta Odzyskania Niepodległości i akcji „Szkoła do Hymnu” uczniowie wykorzystali mikrofon zakupiony z programu Laboratoria Przyszłości #laboratoriaprzyszłości
W ramach projektu (Nie)zwykła matematyka uczniowie klasy 6 pod kierunkiem Pani Justyny Dysy i Ewy Pierzchały przygotowywali pizzę wg własnego pomysłu. Wszyscy przypomnieli sobie o zasadach odżywiania, analizowali skład przyniesionych produktów oraz ich wartość dla organizmu. Nie obyło się bez matematycznego akcentu jakim było wycinanie i nazywania figur geometrycznych, którymi zostało udekorowane ciasto oraz podziału pizzy na części.
Do przygotowania pizzy uczniowie użyli sprzętu kuchennego zakupionego z programu Laboratoria Przyszłości #laboratoriaprzyszłości
W ramach projektu "Laboratoria przyszłości" przeprowadziliśmy z uczniami zajęcia z fotografii. Tematem warsztatów był portret, chyba najczęściej wykonowywany rodzaj zdjęć. Tym razem mieliśmy do dyspozycji specjalne oświetlenie oraz aparat z dający duże możliwości kreaowania obrazu. Uczniowie zanajomili się w praktyce z podstawowymi pojęciami pozwalającymi na ręczne i automatyczne ustawienia aparatów fotograficznych. Na własnej skórze w praktyce mogli się też przekonać, że dobre zdjęcie wymaga nie tylko szczęścia ale i sporych umiejętności. Zabawa była świetna, wkrótce z pewnością to powtórzymy.
Za nami pierwsze doświadczenia z drukarką 3D w ramach Laboratoriów przyszłości. Zainteresowanie olbrzymie i olbrzymia kolejka do drukarki:-)