We wtorek19 września 2023 r. reprezentacja naszej szkoły wzięła udział w międzyszkolnym turnieju piłki nożnej szkół podstawowych specjalnych. Zawody były zorganizowane przez Szkołę Podstawową nr 39 z Katowic. Mecze rozgrywano na obiekcie sportowym Hetmana Katowice należącym do MOSiR- u w Katowicach. Zawody rozpoczęły się uroczystym powitaniem organizatora. Omówione zostały podstawowe zasady i przepisy gry. Turniej rozegrano systemem każdy z każdym, a mecze trwały 2 x 6 minut. W mistrzostwach wystąpiło
6
drużyn.

Chłopaki zagrali z dużym zaangażowaniem i wygrali wszystkie swoje mecze nie tracąc żadnej bramki. Nasza reprezentacja zajęła pierwsze miejsce i otrzymała pamiątkowy puchar oraz dyplom.

Bardzo serdecznie gratulujemy naszym zawodnikom i dziękujemy im za godne reprezentowanie naszej szkoły, zaangażowanie i walkę
w każdym meczu.

Ze sportowym pozdrowieniem nauczyciele wychowania fizycznego.

 

  

15 września obchodziliśmy International Dot Day, czyli Międzynarodowy Dzień Kropki. Jest to święto kreatywności, odwagi i zabawy. W naszej szkole uczniowie od samego rana cieszyli się tym dniem. Mnóstwo kolorowych krop, kropek, kropeczek zagościło na szkolnym korytarzu, ponieważ uczniowie oraz nauczyciele w tym dniu przyszli ubrani w kropki. Na początku odbyła się prezentacja krótkometrażowego filmu na temat książki The Dot, którą napisał Peter Reynolds. Jest to historia dziewczynki, która dzięki małej kropce zmieniła myślenie o sobie i uwierzyła we własne możliwości. Następnie pogadanka na temat obchodzonego dnia i odpowiedzi na pytania. Na zakończenie naszego świętowania uczniowie we wszystkich klasach realizowali się twórczo w postaci kropkowych zadań, pracach plastycznych oraz kulinarnych.                                              

To był wspaniały dzień dla nas wszystkich!

 

 

Klasa 4 w roku szkolnym 2023/2024 bierze udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym ,,Kreatywna Matematyka” pod patronatem Ministra Edukacji i Nauki. Głównym celem projektu jest innowacyjne i pomysłowe podejście do edukacji matematycznej przez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych, działań oraz matematycznych zagadnień. Uczniowie będą uczestniczyć w zajęciach, podczas których organizowane zabawy przyczynią się do rozwijania kluczowych kompetencji matematycznych.

 

 

  

W roku szkolnym 2023/2024 nasza szkoła bierze udział w ogólnopolskim projekcie pt. „(Nie)zwykła matematyka – edycja II” pod patronatem honorowym Łódzkiego Kuratora Oświaty oraz Łódzkiego Urzędu Statystycznego.

Projekt powstał w oparciu o aktualną Podstawę Programową i jest odpowiedzią na często zadawane  przez uczniów pytania „do czego nam się ta wiedza przyda, po co się tego uczymy?”. Jednymi z głównych celów projektu są „rozwijanie zainteresowań, zdolności, kompetencji matematycznych, poprzez zastosowanie metod aktywizujących z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań uczniów oraz uświadamianie uczniów i pokazanie im, jakie szerokie zastosowanie w praktyce i codziennym życiu ma matematyka”. Koordynatorem szkolnym działań w projekcie jest p. E. Pierzchała.

 

 

 

 
Tegoroczny rok szkolny rozpoczął się nietypowo, bo czwartego września. Mamy nadzieję, że wyjątkowo długie wakacje sprawiły, że dzieci i młodzież z radością powróciły w szkolne mury. Podczas uroczystego rozpoczęcia w szkolnej sali gimnastycznej zgromadzili się licznie uczniowie, rodzice, goście oraz nauczyciele i pracownicy szkoły.
Rozpoczęcie roku szkolnego 2023/2024 to początek nowej przygody dla naszych uczniów klas pierwszych jak i nowych nauczycieli.
 
Wszystkim, dla których szkoła to "drugi dom" - czyli uczniom, nauczycielom i pracownikom szkoły, życzymy udanego nowego roku szkolnego, a rodzicom - radości z osiągania sukcesów ich pociech.
 

Niedawno zakończyliśmy aktywny udział w kolejnym już, ogólnopolskim projekcie językowym. W ramach tegoż projektu poznawaliśmy bliżej kraje angielskiego obszaru językowego. Wybraliśmy się w wirtualne podróże do Irlandii, Wielkiej Brytanii, Kanady, Australii. Dziękujemy serdecznie uczniom klasy II b za aktywny udział w projekcie. W galerii znajdziemy certyfikaty dla klasy i poszczególnych uczniów. Pozdrawiamy!

 

  

Wśród wielu naszych działań i przedsięwzięć w roku szkolnym 2022/2023 prowadzonych w ramach innowacji pedagogicznej „Świat wokół nas” podjęliśmy wyzwanie zmierzenia się z Projektem EkoEksperymentarium. Był on prowadzony pod patronatem Ministerstwa Klimatu i Środowiska. Oprócz działań, które podjęliśmy wcześniej, a były to eksperymenty i doświadczenia oraz eksperymenty z wodą korzystaliśmy z materiałów EKOeksperymentarium. Starałyśmy się pokazać naszym uczniom, iż warto wiedzieć więcej i samodzielnie próbować szukać rozwiązań na nurtujące ich pytania. Wszelkie nasze działania uzupełnione było grą on-line z e strony EKOeksperymentarium, które umożliwiło dzieciom zaprezentowanie swojej wiedzy. Udało się. Zdobyliśmy certyfikat. Cieszymy się i już zastanawiamy się, jake eksperymenty przeprowadzimy w kolejnym roku szkolnym.

 

 

W roku szkolnym 2022/2023 uczniowie klas VI - VIII uczestniczyli w realizacji innowacji pedagogicznej „Życie codzienne z matematyką” . Niniejsza innowacja miała na celu wskazanie matematyki w świecie nas otaczającym oraz pokazanie jej wykorzystania w różnych aspektach naszego życia. 

W I semestrze roku szkolnego 2022/23 uczniowie zrealizowali cztery bloki tematyczne – Statystyka, Mierzenie, Architektura, Czas. W ramach bloku tematycznego: Statystyka uczniowie klasy VIII mieli za zadanie zebrać dane m.in. nr buta, wzrost, kolor oczu, miesiąc urodzenia, ulubiony kolor, a następnie na lekcjach matematyki przedstawiali te dane na diagramach i wykresach. Na kolejnej lekcji wyliczali średnią arytmetyczną oraz medianę danych liczbowych. Prace, które spełniały wszystkie wyznaczone wymagania, zostały ocenione.

Następny blok tematyczny: Mierzenie realizowała klasa VI. Uczniowie dokonywali pomiarów z użyciem różnych jednostek miar. Kształtowali umiejętność szacowania i oceniania „na oko” długości przedmiotów i odległości. Poznali dawne jednostki długości, m.in. piędź, łokieć, sążeń, stopa, jard itp . Używając dawnych jednostek mierzyli m.in. długość i szerokość ławki, wzrost kolegi, wysokość krzesła, długość sali, szerokość tablicy. Podsumowując blok tematyczny w większości uczniowie zdobyli odznakę „Starszego Geodety”.

Kolejny blok tematyczny – Architektura. Realizując dział z geometrii uczniowie poznali postać Eschera – holenderskiego grafika. Z wyciętych figur geometrycznych układali różnego rodzaju mozaiki. W tym celu udali się na wirtualną wycieczkę do Muzeum Uniwersytetu Warszawskiego, aby zobaczyć zastosowanie figur oraz w jaki sposób można układać z nich posadzki, z jakich wielokątów. Uczniowie również przypomnieli sobie o symetrii oglądając budowle symetryczne świata. Za pomocą aplikacji na komputerze i monitorze interaktywnym tworzyli własne symetryczne fraktale. Bawiąc się w architektów stworzyli budowle symetryczne z graniastosłupów. Podsumowując blok tematyczny uczniowie zdobyli odznakę „Architekta”.

Ostatni blok w I semestrze - Czas realizowała klasa VII. Budowali różnego rodzaju zegary, przygotowali kartkę z kalendarza oraz dokonywali obliczeń upływu czasu. Chętni uczniowie, tj. Marcin i Beata przygotowali informacje na temat czasu np. dlaczego doba trwa 24 godz., dlaczego minuta ma 60 sekund, a nie sto, dlaczego minutę dzielimy na 60 sekund a sekundę na setne? Te wszystkie informacje i inne ciekawostki uczniowie zebrali z internetu. Marcin i Beata otrzymali odznakę: „Władca czasu”, pozostali biorący udział w zajęciach– „Zegarmistrza”.

W II semestrze uczniowie zrealizowali bloki tematyczne – Podróże, Gotowanie, Zakupy, Opłaty.

Kolejne zadanie z innowacji to Podróże realizowała go klasa VI, było to projekt związany z planowaniem trzydniowej wycieczki szkolnej. Uczniowie decydowali, gdzie chcieliby pojechać, omówiliśmy sposoby uzyskania informacji turystycznych. Uczniowie wykorzystali https://mapa-turystyczna.pl/ , InfoKraków - Punkty Informacji Turystycznej (infokrakow.pl), a następnie wyszukiwali w Internecie wiadomości potrzebne do obliczenia jej kosztów. Oprócz miejsca noclegowego i kosztów przejazdu należało również uwzględnić minimum pięć płatnych atrakcji, które odwiedzą. Podsumowując blok tematyczny uczniowie zdobyli odznakę „Podróżnika”.

Realizując następny dział: Gotowanie – zabawa z ułamkami. Podczas wypieku pizzy uczniowie mieli za zadanie po przeliczać jednostki potrzebnych składników oraz podzielić pizzę na odpowiednie części ułamkowe. Innym razem tworzyli kanapkowe figury geometryczne. Podsumowując blok tematyczny uczniowie zdobyli odznakę „Szefa kuchni”

W ramach działu Zakupy uczniowie na pierwszej lekcji otrzymali zadanie, aby w trakcie wyjścia do sklepu zaplanować zakupy na kwotę najbardziej zbliżoną do 30 zł, ale jej nieprzekraczającą. Mieli również zaplanować zakup produktów tylko z wcześniej ustalonych kategorii (np. nabiał, warzywa itd.). Podczas dwóch kolejnych jednostek lekcyjnych uczniowie planowali, tym razem z wykorzystaniem telefonów i dostępu do Internetu, przyjęcie urodzinowe. Prace, które spełniały wszystkie wyznaczone wymagania, zostały ocenione. Uczniowie pracowali w parach. Wdrażając nowe technologie wykorzystana została aplikacja mobilna „Zdrowe zakupy” -„prześwietlamy” swoje ulubione smakołyki
i sprawdzamy je pod kątem zdrowych składników i poszukujemy ich alternatywnych zdrowych odpowiedników. Na koniec uczniowie otrzymali odznakę „

W ramach działu Opłaty – inwestycje w domu – planujemy remont pokoju (koszt pomalowania ścian i położenia podłogi parkietu). Analizowaliśmy paragony – podatek Vat oraz promocje.

Podczas realizacji innowacji uczniowie przekonali się, że matematyka jest użyteczna i bardzo pomaga w rozwiązywaniu różnych problemów życia codziennego. Nauczyli się dostrzegać przydatność wiedzy matematycznej w życiu codziennym Udział w zajęciach pobudzał aktywność uczniów, a rozwiązywanie wyznaczonych zadań sprawiało im dużą przyjemność.