Grudzień upłynął nam na bardzo poważnym zadaniu. Oczywiście przede wszystkim się uczyliśmy, ale nie mogliśmy nie zareagować na list, który dostaliśmy od Cindy Lou Who mieszkanki Ktosiowa. Ostrzegła nas ona, że Grinch planuje zepsuć Gwiazdkę i tylko my możemy uratować święta. Dostaliśmy listę zadań do wykonania, które miały sprawić, że Grinch pokocha Boże Narodzenie tak, jak my.

Na początku poznaliśmy jego historię i dowiedzieliśmy się, że gdy jego serce urośnie (od dobrych uczynków), pokocha on Gwiazdkę i nie będzie chciał jej zniszczyć. Podjęliśmy wyzwanie i wzięliśmy się od razu do pracy.

Napisaliśmy list do dzieci, podopiecznych Stowarzyszenia PRO SALUTE, aby pokazać im, że myślimy o nich i życzymy im dużo zdrowia. Napisaliśmy również list do Mikołaja z pozdrowieniami i wskazówkami dotyczącymi naszych prezentów. Osobiście byliśmy na poczcie i przypilnowaliśmy żeby znaczek był naklejony w odpowiednim miejscu, a adres nie miał żadnych błędów. To była priorytetowa sprawa!

List dotarł a Mikołaj osobiście złożył nam wizytę w naszej klasie i dostaliśmy sporo miłych upominków.

Wzięliśmy się również bardzo energicznie do dekorowania naszej klasy, żeby jak najszybciej zagościł w niej duch Bożego Narodzenia. Po pierwsze ubraliśmy choinkę. Zrobiliśmy wiele kolorowych ozdób świątecznych, a niektóre z nich wysłaliśmy na konkursy plastyczne. Ważnym elementem wystroju stał się łańcuch choinkowy, który robiliśmy w klasie, ale przede wszystkim w domu z rodzicami. Dzięki temu wygraliśmy szkolny konkurs na najdłuższy Łańcuch Dobra, akcja Stowarzyszenia PRO SALUTE szerzącego wiedzę na temat dystrofii mięśniowej u dzieci.

Nie zapomnieliśmy również o zadaniach w ramach realizowanych projektów. Klasowy projekt edukacyjny Kącik czytelniczy zrealizowaliśmy czytając przez cały miesiąc o zwyczajach świątecznych w różnych zakątkach świata. Przeczytaliśmy również książkę Dr. Seuss’a Jak Grinch skradł święta, która pozwoliła nam poznać sposób na przekonanie jej bohatera do świąt.

Wykonaliśmy choinkę sensoryczną oklejając trójkątną tekturkę resztkami włóczki i realizując zadanie projektu Gramy zmysłami. Choinka w ogóle była tematem przewodnim tego miesiąca, rysowaliśmy ją mazakami i wodą {w ramach realizacji zadania projektu Kreatywne prace plastyczne}, owijaliśmy sznurkiem i oklejaliśmy pomponami. Wykonaliśmy również techniką mieszaną przyjacielskie Anioły.

W ramach projektu Wspólnie mocniejsi – uczymy się przez integrację bawiliśmy się rymami, bo zadanie brzmiało zabawy językowe. W tym przypadku zadanie nie było związane ze świętami. Poznaliśmy zasady działania rymów na podstawie wiersza Ryby, żaby i raki Jana Brzechwy. Nie zapomnieliśmy również o obchodzeniu ważnego w naszym regionie Dnia Górnika. Świętując ten dzień mieliśmy możliwość rysowania węglem na kartkach i… wszędzie. Praca górników jest ciężka, ale tworzenie węglem, to sztuka na najwyższym poziomie w naszym wykonaniu.

W grudniu byliśmy w kinie na świetnym filmie pt. Trolle 3. To był udany dzień, po seansie zrobiliśmy sobie spacer po Jarmarku na katowickim Rynku. Udała nam się również pobrykać w śniegu, rzucaliśmy się śnieżkami, odbijaliśmy na nim ślady i lepiliśmy bałwanki. To była zabawa!

W ramach akcji Podziel się paczką wraz z rodzicami przygotowaliśmy podarunki dla dzieci, które muszą spędzać święta w szpitalu, chcieliśmy żeby również one poczuły magię świąt.

Tuż przed przerwą świąteczną piekliśmy i ozdabialiśmy pierniczki oraz wykonaliśmy upominki świąteczne dla naszych rodziców: pachnącą świętami pomarańczę i solny świecznik. Wszystko pięknie zapakowaliśmy i mogliśmy je zabrać do domu. W ten sposób byliśmy gotowi do zbliżającej się Gwiazdki, ale ciągle nie wiedzieliśmy czy udało nam się przekonać Grincha do wspólnego świętowania. I wtedy dostaliśmy od niego list, w którym podziękował nam za to, że pokazaliśmy mu co w świętach jest ważne. Dzięki temu nasze klasowe spotkanie świąteczne było wspaniałym wydarzeniem. Kolędowaliśmy, jedliśmy pyszne pierniczki i bawiliśmy się otrzymanymi prezentami.

Życzymy wszystkim wielu dobrze zrealizowanych zadań w Nowym Roku!