Eksperymenty ogrodnicze to nie tylko świetna zabawa. To przestrzeń do działania, która umożliwia wykorzystanie wyobraźni oraz rozwija kreatywność. W ramach innowacji pedagogicznej „Świat wokół nas” postanowiliśmy włączyć elementy hortiterapii. Do takich przedsięwzięć wystarczy kilka doniczek, ziemia oraz sadzonki. Tym razem - jako, że miały być to eksperymenty ogrodnicze wybrano zasadzanie róż oraz chrzanu. Bowiem zaplanowano zarówno kwiaty jak i warzywa. Klasy 3b oraz 7 spędziły wspólnie sporo czasu. Przygotowano wszystko co niezbędne w naszym ogrodniczym eksperymentowaniu oraz zabezpieczono ławki. Zabawa w „ogrody w doniczce” pozwala na wykorzystanie mnóstwa różnych pomysłów, których ze względu na późnojesienny czas nie dało się zrealizować na dworze. Pracowaliśmy w grupie, toteż ustaliliśmy kolejne czynności oraz podział pracy. Wcześniej zapoznaliśmy się z eksperymentalną hodowlą róż z łodygi macierzystej rośliny, którą zanim włożymy do ziemi, trzeba wbić w bulwę ziemniaka. Ot ciekawostka. Postąpiliśmy zgodnie z instrukcją. Na koniec oczywiście podlanie naszych roślinek , różyczek i korzenia chrzanu. Teraz będziemy ćwiczyli cierpliwość w oczekiwaniu co i kiedy nam wyrośnie.