To już druga edycja Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Gramy zmysłami,” w której bierzemy udział.
Uczniowie klas autystycznych wykonali pierwsze- październikowe zadanie „Sensoryczny tor przeszkód”. Materiały w postaci szyszek, liści i kasztanów zebraliśmy podczas spacerów, połączonych z obserwacją zmian zachodzących w przyrodzie.
Tor przeszkód budowaliśmy wspólnie- tworząc jesienne drzewo. Wykorzystaliśmy różne faktury min. falistą tekturę, folię bąbelkową, owocowe chrupki w kształcie kulek, ścinki z bindownicy.
Podczas pokonywania toru przeszkód uczniowie przechodzili przez tunel, układali piankowe puzzle, pomagali w tworzeniu drzewa i skakali po bąbelkowych chmurkach. Było dużo wrażeń dotykowych, przekraczanie linii środka ciała, praca nad równowagą, a na koniec czynności porządkowe i zdobywanie nowych umiejętności z zakresu samoobsługi.