25 listopada młodsi uczniowie naszej szkoły obchodzili Międzynarodowy Dzień Pluszowego Misia. Dzieci przyszły ze swoimi ukochanymi pluszakami i dumnie je prezentowały. Poznały historię misia, wykonały sympatyczne kolorowe niedźwiadki z zaprasowanych koralików, wysłuchały historii "Starego, zielonego misia" o przyjaźni chłopca z maskotką, rozwiązywały karty pracy związane z tematem. 

Przyjemnymi zakończeniem dnia było wspólne oglądanie bajki o niedźwiedziach.

Do zabawy włączyli się też nauczyciele, którzy pokazali, że dorośli nie zawsze są bardzo poważni i potrafią odnaleźć swoje wewnętrzne dziecko.

Dziękujemy wszystkim za miły dzień!

 

image001
image002
image003
image004
image005
image006
image007
image008
image009
image010
Previous Next Play Pause

Drugoklasiści prawie cały listopad poznawali polskie zwyczaje, tradycje, rzeczy, z których Polacy są dumni i miasta, którymi chwalą się w świecie.
Z tej okazji zaśpiewali znaną piosenkę "Jesteśmy Polką i Polakiem", która chcieliby się z Wami podzielić.
Zapraszamy do wysłuchania! 

image001
image002
image003
Previous Next Play Pause

 W piątek 19 listopada uczniowie Naszej szkoły wzięli udział w światowych obchodach Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka organizowanych przez UNICEF Polska. W tym roku przypada - 32 rocznica uchwalenia Konwencji o prawach dziecka           

W 1989 roku Organizacja Narodów Zjednoczonych przyjęła uniwersalny dokument, gwarantujący wszystkim dzieciom na świecie ich prawa. Chronią one dzieci, ale i wspierają je
w prawidłowym rozwoju. Znajomość praw pozwala najmłodszym uchronić się przed różnymi niebezpieczeństwami. Rolą dorosłych jest nie tylko dbanie o to, aby prawa dziecka były przestrzegane, ale także szerzenie wiedzy o prawach dziecka. UNICEF w swoich działaniach zwraca uwagę na te kwestie i inicjuje różne projekty, których celem jest upowszechnienie wiedzy o prawach dziecka. Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka z UNICEF to wydarzenie, które jednoczy wszystkie dzieci na świecie. W tym dniu, w wielu krajach, dzieci oraz dorośli podejmują wspólne inicjatywy, których celem jest okazanie wsparcia i solidarności z dziećmi, których prawa nie są respektowane. To radosny dzień, ale z poważnym przesłaniem.

W ramach tego dnia uczniowie oraz nauczyciele ubrali się na niebiesko, gdyż jest on kolorem UNICEF. Na szkolnym korytarzu, każdy mógł przeczytać konwencję praw dziecka w wersji dla dzieci, która została zamieszczona na gazetce. We wszystkich klasach zostały przeprowadzone prelekcje na podstawie materiałów z UNICEF, w czasie którego uczniowie zostali zaznajomieni z prawami dziecka opisanymi w poszczególnych Artykułach Konwencji oraz obejrzeli przygotowany film o prawach dziecka.

Koordynatorzy obchodów Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka składają serdeczne podziękowania całej społeczności szkolnej za zaangażowanie się w tak ważne przedsięwzięcie.      20 listopada to szczególna data, która powinna kierować naszą myśl ku dzieciom i ich prawom.

image001
image002
image003
image004
image005
image006
image007
image008
image009
image010
image011
image012
image013
image014
image015
image016
image017
Previous Next Play Pause

10 listopada to Międzynarodowy Dzień Jeża , święto kłujących ssaków. Jeże towarzyszą nam od najmłodszych lat dzieciństwa w bajkach , wierszach, książeczkach. Zajęcie rozpoczęliśmy od rozwiązywania zagadek o jeżach.  Uczniowie mieli okazję poznać jeża bezpośrednio na spotkaniu w klasie. Pani Agnieszka w ramach zajęć ”Zwierzę jest przyjacielem.Nie zabawką” , przywiozła swojego jeża pigmejskiego imieniem Placek. Dzieci miały możliwość dotknąć, obserwować i karmić kolczastego pupila oraz posłuchać jak wygląda opieka nad nim. Młodsi uczniowie wykonali ciekawe prace plastyczne, a starsi uczniowie  wzięli udział w „Jeżowym quizie”. Zajęcia miały na celu rozbudzenie zainteresowania uczniów otaczającym światem oraz poszerzenie wiedzy na temat środowiska naturalnego naszego małego bohatera jesieni.

image001
image002
image003
image004
image005
image006
image007
image008
image009
image010
image011
image012
image013
image014
image015
image016
image017
Previous Next Play Pause

Uczniowie klas V-VIII wzięli udział w akcji związanej z powstaniem warszawskim, by nie tylko zgłębić jego historię oraz przebieg, ale i upamiętnić bohaterów. Młodzież uczestniczyła w lekcjach historii na temat Powstania Warszawskiego, w czasie których wraz z nauczycielami omawiali przyczyny, przebieg i skutki powstańczego zrywu, analizowali plan powstania czy poznawali rodzaje uzbrojenia. Uczniów klas V i VI obejrzeli i wysłuchali słuchowiska „Mały” roznosiciel nadziei - wprowadzając uczniów w powstańczy klimat, odpowiadając na pytanie, jaką rolę w powstaniu pełnił tytułowy „roznosiciel nadziei” . Natomiast kl. VII i VIII obejrzeli program nauczyciela Arkadiusza Patera „Co za historia”- opowiadający o zagadnieniach dot. Powstania Warszawskiego. Ponadto nie wychodząc z sal lekcyjnych, odbyli wirtualny spacer po Muzeum Powstania Warszawskiego. Wzruszeni losem polskich żołnierzy i ludności cywilnej uczniowie chętnie zaangażowali się w przygotowanie kartek z podziękowaniami i życzeniami dla bohaterów. 40 kartek wraz z życzeniami płynące prosto z młodych serc, zostały wysłane na adres: Fundacja Sensoria, ul. Ołtaszyńska 7, 53-010 Wrocław z dopiskiem BOHATERON W TWOJEJ SZKOLE

Szczegółowy rapot z akcji BohaterON

Uczniowie i nauczyciele po raz czwarty włączyli się do akcji wspólnego świętowania kolejnej 103 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. 10 listopada o godzinie 11.11 na boisku szkolnym razem odśpiewaliśmy Hymn Polski wszystkie 4 zwrotki "Mazurka Dąbrowskiego" 

image001
image002
image003
image004
image005
image006
image007
image008
Previous Next Play Pause

W miesiącu listopadzie w naszej szkole ruszyła realizacja przedsięwzięcia Projektu - "Bez barier wieku". Nawiązano współpracę z Domem Pomocy Społecznej nr 2 w Sosnowcu. Jako pierwszą część projektu z uwagi na zbliżające się święto 14 listopada - Ogólnopolski Dzień Seniora postanowiono zrealizować pod hasłem "Jesienne kwiaty dla seniora".

            Celem głównym projektu jest wzmacnianie międzypokoleniowych więzi dzieci/młodzieży i seniorów.

Cele szczegółowe :

  1. Budzenie empatii w stosunku do osób starszych, chorych, niepełnosprawnych
  2. Kształtowanie postawy wrażliwej na potrzeby innych
  3. Weryfikacji postrzegania - niwelowanie negatywnych stereotypów osób "trzeciego wieku".
  4. Promowanie norm i wartości godnych naśladowania.
  5. Ożywienie i wykorzystanie potencjału, wiedzy, umiejętności uczniów oraz właściwe go ukierunkowanie.
  6. Przygotowanie uczniów do rozumienia i pełnienia ról społecznych
  7. Rozwijanie kompetencji niezbędnych do działań o charakterze prorodzinnym i prospołecznym,
  8. Ukazanie korzyści wynikających z działań na rzecz innych
  9. Rozwijanie zdolności twórczych (plastycznych i polonistycznych)
  10. Zainspirowanie uczestników projektu do wspólnego działania oraz refleksji nad sobą i innymi

            Jesień w przyrodzie i jesień życia seniorów…. czas wciąż biegnie nieubłagalnie.... Wszyscy kiedyś będziemy wiekowymi ludźmi… Nikt nie będzie wiecznie młody. Warto pomyśleć o tych, którzy potrzebują naszej uwagi.  Samotnych, niepełnosprawnych, Pensjonariuszach Domu Pomocy Społecznej.

            Uczniowie naszej szkoły z pięknych, barwnych liści przygotowali jesienne kwiaty wraz z życzeniami skierowanymi do seniorów. Kwiaty zostały przekazane do DPS nr 2 w Sosnowcu, w przypadającym Dniu Seniora.

Bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim za udział w projekcje i wkład włożony w przygotowanie kwiatów dla podopiecznych DPS-u.


Justyna Dysy

Ewa Pierzchała

image001
image002
image003
image004
image005
image006
image007
image008
image009
image010
image011
image012
image013
image014
image015
Previous Next Play Pause

Święto miłośników składania papieru — Światowe Dni Origami obchodzone są  od 24 października do 11 listopada. Najlepszym sposobem obchodzenia takiego święta jest oczywiście własnoręczne składanie papieru. W naszej szkole uczniowie uczyli się składać papier w różne figury.  W ciągu tygodnia powstały modele płaskie jak i przestrzenne. Oprócz doskonałej zabawy, uczniowie rozwijali swoje zdolności manualne, wyobraźnię przestrzenną, myślenie twórcze i dokładność.

image001
image002
image003
image004
image005
Previous Next Play Pause